Διαδικασίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του υπό ελληνική σημαία φορτηγού πλοίου «Αngelic Power», το οποίο βρίσκεται ανοικτά της Κίνας από τον Ιούλιο του 2020 και μέσα σε αυτό παραμένουν εγκλωβισμένοι 21 ναυτικοί και ένας τεχνικός, έχουν κινήσει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας για μη συμμόρφωση, στις συνεχείς έγγραφες οδηγίες και εντολές και μη διενέργεια των οφειλόμενων πράξεων για την αποβίβαση του πληρώματος. Στο πλοίο έχει επιβληθεί από ναυτικό δικαστήριο της Κίνας, το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου από το αγκυροβόλιο Γκουισάν.
Επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως κάνει γνωστό με ανακοίνωσή του, έχει προχωρήσει σε σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων τις οποίες συντονίζει ο υπουργός Γ. Πλακιωτάκης με σκοπό τον απεγκλωβισμό των 8 Ελλήνων ναυτικών και του τεχνικού επιθεωρητή.
«Παρακολουθούμε ανελλιπώς τις εξελίξεις, έχουμε ήδη κινηθεί σε διπλωματικό επίπεδο και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε και να παρεμβαίνουμε σε κάθε κατεύθυνση, με στόχο την ασφαλή επιστροφή των ναυτικών μας» δήλωσε ο Γ. Πλακιωτάκης ο οποίος συνομίλησε τηλεφωνικά με την πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Αθήνα, στην οποία απέστειλε και επιστολή, ζητώντας την προστασία των ναυτικών και των δικαιωμάτων τους, την εξασφάλιση κάθε δυνατής συνδρομής για την παροχή ιατρικής βοήθειας και την αποβίβαση και τον επαναπατρισμού των επιβαινόντων στο πλοίο.
Επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε:
- Σε άμεση ενημέρωση των προξενικών αρχών της χώρας μας στην Κίνα, για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής και διασφάλιση συνεχούς επικοινωνία με τα μέλη του πληρώματος.
- Σε μετακίνηση του ναυτιλιακού ακόλουθου Σαγκάης στην περιοχή αγκυροβολίας του πλοίου από 05.03.2021, για την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής στο έργο της εκεί ελληνικής προξενικής αρχής και την αυτοπρόσωπη παρέμβασή του στις αρμόδιες κινεζικές αρχές.
- Σε αποστολή τεσσάρων διπλωματικών διαβημάτων προς τις αρμόδιες αρχές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, με τα οποία ζητείται η άμεση παροχή ιατρικής βοήθειας στους ναυτικούς στη ξηρά, η διερεύνηση κάθε δυνατής εναλλακτικής ενέργειας για την αποβίβασή τους, η επιστροφή σε αυτούς των ταξιδιωτικών εγγράφων που είχαν παρακρατηθεί (τα οποία τελικώς παρελήφθησαν από εκπρόσωπο του Γεν. Προξενείου της Ελλάδας στις 19 Μαρτίου), καθώς και η μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλή θέση, εντός λιμένα.
- Σε συνεχή επικοινωνία με την Oμάδα Διαχείρισης Κρίσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Θυμίζουμε ότι η «Εφ.Συν.» αναφέρθηκε στο θέμα με δημοσίευμά της στις 23/3/2021 με τίτλο «Οκτώ μήνες όμηροι!», στο οποίο καταγράφεται και η συνομιλία που είχαμε με τη σύζυγο του τεχνικού Αθανάσιου Χέλιου 62 χρονών, που παραμένει εγκλωβισμένος μέσα στο φορτηγό πλοίο από τον Ιούλιο του 2020 που μπήκε για να διορθώσει μια βλάβη και από τότε δεν κατάφερε να ξαναβγεί και να επιστρέψει στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης : Έκκληση για τον απεγκλωβισμό 9 Ελλήνων ναυτικών – Στα ανοικτά της Κίνας το πλοίο τους επί 15 μήνες
Πηγή : www.efsyn.gr
[…] συνέχεια της καταγγελίας μας από τις 22/3/2021 σχετικά με το Φ/Γ πλοίο “ANGELICPOWER” της ελληνικής ετ…. η οποία έχει την διαχείρισή του και το οποίο […]