Με πρωτοβουλία της ΠΕΝΕΝ μικτό κλιμάκιο της ΠΝΟ με εκπροσώπους της λιμενικής αρχής πραγματοποίησαν έλεγχο στα πλοία της γραμμής Βόλου – Σποράδων .
Στην αντιπροσωπεία της Ένωσης Ναυτών συμμετείχαν ο Γ.Γ Χρήστος Βιτουλαδίτης και ο Ταμίας Απόστολος Μπανάσιος.
Στον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκαν τα εξής:
Στο Ε/Γ FLAYINGCAT 6 δεν καταβάλλεται καμιά υπερωριακή αμοιβή στην μισθοδοσία.
Στο πλοίο EXPRESSSKIATHOSδεν καταβάλλονται οι υπερωριακές αμοιβές που προβλέπονται από την ΣΣΕ σύμφωνα με τα δρομολόγια του πλοίου ενώ δεν δίνονται οι διανυκτερεύσεις αλλά ούτε και καταβάλλονται όπως ορίζει η ΣΣΕ.
Στο πλοίο SPORADESSTARδεν καταβάλλονται οι υπερωριακές αμοιβές βάσει δρομολογίων και όπως ορίζει η ΣΣΕ ενώ οι διανυκτερεύσεις δεν δίνονται και δεν καταβάλλονται ενώ δεν αναγράφονται ούτε στο PAY λεπτομερώς. Δεν δίνονται μηνιαίες προκαταβολές. Επίσης δεν εκτελούνται βάρδιες στην γέφυρα από τους Ναύτες.
Στο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ που πρόσφατα δρομολογήθηκε στην παραπάνω γραμμή διαπιστώθηκαν ημιτελείς καμπίνες για τα μέλη του πληρώματος χωρίς να υπάρχουν σχέδια και οι σχετικές άδειες για τις κατασκευές αυτές από τον αρμόδιο νηογνώμονα. Σημείωση ότι το πιστοποιητικό ασφάλειας του πλοίου απαγορεύει την διαμονή του πληρώματος μετά το πέρας του πλού.
Σημειώνουμε ότι υπήρχαν και στο παρελθόν τα ζητήματα αυτά στην συγκεκριμένη γραμμή χωρίς να δοθεί καμιά λύση από το ειδικό τμήμα ελέγχου της ΠΝΟ και τους λοιπούς συμμετέχοντες στο κλιμάκιο, αφού λίγες μέρες πριν έκανε έλεγχο που δεν απόδωσε καρπούς….
Αφού διαπιστώθηκαν τα παραπάνω σοβαρά Ναυτεργατικά προβλήματα που αφορούν την καταστρατήγηση της ΣΣΕ και της νομοθεσίας, οι εκπρόσωποι της ΠΕΝΕΝ ζήτησαν το κλιμάκιο της ΠΝΟ να παραμείνει στον Βόλο και ταυτόχρονα να ενισχυθεί αυτό με δυνάμεις απ’ όλα τα Σωματεία και να αναπτυχθεί άμεσα οργανωμένη – συντονισμένη συνδικαλιστική παρέμβαση για την επίλυση των προβλημάτων!
Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τον υπεύθυνο του τμήματος ελέγχου της ΠΝΟ Λ. Μπαρμπαρούση ο οποίος προφανώς ενήργησε έτσι κατόπιν εντολής του Γ.Γ της ΠΝΟ.
Για πολλοστή φορά αποδεικνύεται ότι η εφοπλιστική παραβατικότητα είναι πανταχού παρούσα, οι αναφορές στο ΥΕΝ για τα προβλήματα συσσωρεύονται συνεχώς, όμως, παρά ταύτα, δεν αναπτύσσεται η αναγκαία οργανωμένη δράση και έτσι λύσεις δεν δίνονται!
Με τον τρόπο αυτό δικαιολογημένα οι Ναυτεργάτες αγανακτούν και διαμαρτύρονται για αυτό το αναποτελεσματικό σκηνικό που οργανώνεται επαναλαμβανόμενα μέσω των ελέγχων….