More

    Ακτοπλοΐα: Η μέση ηλικία των πλοίων αγγίζει τα 27 χρόνια – Άνω των 35 ετών η άγονη γραμμή

    Η υπεραυξημένη κίνηση που εμφανίστηκε φέτος το καλοκαίρι σε διάφορες γραμμές οδήγησε σε καθυστερήσεις, ενώ τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αυξήθηκαν 3 φορές

    Στην καταγραφή στοιχείων και τη δημοσιοποίησή τους, προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για την ελληνική ακτοπλοΐα τονίζοντας πως: «τα πλοία μας δείχνουν την γηρασμένη ηλικία, την ελλιπή συντήρηση και την ανάγκη απόσυρσής τους».

    Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ: «Τα καταγεγραμμένα στοιχεία για το φετινό καλοκαίρι (δεν έχει τελειώσει ακόμη…) μας δίνουν μια εικόνα ότι η κατάσταση στον Ακτοπλοϊκό στόλο όχι μόνο δεν είναι καλή αλλά στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι επιστρέφουμε με γοργά βήματα στο παρελθόν, στις δεκαετίες 1980-2005, τότε που μεσουρανούσαν στην Ακτοπλοΐα τα διάφορα προβληματικά και υποσυντήρητα πλοία τύπου «ΡΟΜΙΛΝΤΑ», «ΔΗΜΗΤΡΑ», «ΝΑΙΑΣ ΕΞΠΡΕΣ», «ΣΑΜΙΝΑ» και πολλά ακόμη «εμβληματικά».

    Ακτοπλοϊκά πλοία τα οποία ήταν δρομολογημένα σε διάφορες Ακτοπλοϊκές γραμμές και οι επιβάτες δεινοπαθούσαν να φθάσουν στον προορισμό τους χωρίς να ξέρουν εάν θα προκύψει κάποια αβαρία (συνήθως μηχανικά προβλήματα)… Τότε που ξεκινούσαν αυτά από το λιμάνι του Πειραιά και κανείς επιβάτης δεν γνώριζε πότε θα φθάσει στον προορισμό του!

    Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε την τότε εφοπλιστική εγκληματική πρακτική των υπεράριθμων επιβατών, το πρωτόκολλο των οποίων πολλές Ακτοπλοϊκές εταιρίες παραβίαζαν ασύστολα για να μεγεθύνουν τα κέρδη τους και από την άλλη έθεταν σε θανάσιμο κίνδυνο την ζωή των χιλιάδων επιβατών και των Ναυτεργατών!!

    Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν έως τώρα δημοσιοποιηθεί, πάνω από 21 πλοία της ευρύτερης Ακτοπλοΐας παρουσίασαν μηχανικό ή άλλο πρόβλημα με αποτέλεσμα είτε να ακινητοποιηθούν και να ματαιώσουν το δρομολόγιό τους για να αποκατασταθεί η βλάβη, είτε να φθάσουν στον προορισμό τους μειώνοντας την ταχύτητά τους…

    Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να προσθέσουμε ότι τα περισσότερα πλοία έχουν προχωρήσει σε μείωση της ταχύτητάς τους με σκοπό να χαμηλώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμων….

    Επίσης τα εγκεκριμένα δρομολόγια με την υπεραυξημένη κίνηση που εμφανίστηκε φέτος το καλοκαίρι σε διάφορες γραμμές στα οχήματα (ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019) οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν και γεωμετρικά πολλαπλασιάστηκαν, με ότι αρνητικό συνεπάγεται από αυτό για τους επιβάτες, για τους οποίους μέσα στην χρονιά αυτή τα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια αυξήθηκαν 3 φορές με την μέση αύξηση – επιβάρυνση να ξεπερνάει το 38%!!!

    Ας δούμε παρακάτω ορισμένα στοιχεία που αφορούν τις ηλικίες των Ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι δρομολογημένα σήμερα στην Ακτοπλοΐα.

    • Το 70% των πλοίων αυτών είναι ηλικίας άνω των 20 ετών!
    • Η μέση ηλικία του στόλου αγγίζει τα 27 χρόνια!
    • Σημαντικός αριθμός πλοίων υπερβαίνει την ηλικία των 35 ετών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που εκτελούν δημόσια (άγονη γραμμή) υπηρεσία και επιδοτούνται με 140 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το ελληνικό κράτος!
    • Η τελευταία ανανέωση και εκσυγχρονισμός στην Ακτοπλοΐα έγινε τα χρόνια 1995-2005.

    Πέρα όμως από τον γηρασμένο πλέον Ακτοπλοϊκό στόλο, για τις συχνές και επαναλαμβανόμενες μηχανικές και άλλες βλάβες πρέπει να υπογραμμίσουμε και την ελλιπή συντήρηση των πλοίων που είναι σημαντική παράμετρος στις βλάβες που ανακύπτουν κατά περιόδους και μέσα στο καλοκαίρι αυξάνονται θεαματικά και αποδεικνύεται ότι ορισμένοι δαιμόνιοι εφοπλιστές στην Ακτοπλοΐα προσπαθούν και από την μύγα να βγάλουν ξύγκι… και βέβαια το επακόλουθο αυτής της πολιτικής μεταφέρεται στην τριτοκοσμική ταλαιπωρία που υφίστανται οι επιβάτες».

    Συνεχίζοντας η ΠΕΝΕΝ αναφέρει πως: «Μπροστά σε αυτή την άσχημη κατάσταση που διαμορφώνεται η οποία θα επιδεινωθεί δραματικά τα αμέσως επόμενα χρόνια στην σύνδεση και την εξυπηρέτηση της ηπειρωτικής χώρας με όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα αλλά και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους νησιώτες και το επιβατηγό κοινό, η κυβέρνηση, μαζί και από κοντά ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, για την αναγκαία ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου προκρίνουν ως λύση αυτό που αναμασούν οι Ακτοπλόοι εφοπλιστές όλα τα τελευταία χρόνια, δηλαδή το σχέδιο χρηματοδότησης του εκσυγχρονισμού της Ακτοπλοΐας (κόστος το οποίο υπολογίζουν σε 2,5-3 δισ. ευρώ) να γίνει από κοινοτικά – ευρωπαϊκά κονδύλια με το
    τραπεζικό σύστημα αρωγό σε αυτή την «θεάρεστη» προσπάθεια αλλά και με εθνικούς πόρους!!!

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

    Μαλαματίνα: Απέλυσε τους προέδρους δύο Σωματείων – Διαμαρτυρία αύριο στο υπ. Εργασίας από το ΠΑΜΕ

    Απέλυσε δυο συνδικαλιστές που πρωτοστατούν στον αγώνα κατά των απολύσεων η εργοδοσία στη «Μαλαματίνα». Συγκεκριμένα, απέλυσε τον πρόεδρο...

    Ζητήματα του τουρισμού έθεσαν στον Κυρ. Μητσοτάκη εργαζόμενοι του κλάδου

    Ο κ. Μητσοτάκης άκουσε με προσοχή τα αιτήματα που του έθεσαν, ενώ τους διαβεβαίωσε ότι θα έχει...

    Πότε και πώς «επιτρέπεται» η μετατροπή από πλήρη σε μερική απασχόληση

    «Δημοφιλής» τακτική έχει γίνει, κατά τα στατιστικά, η διαδικασία μετατροπής συμβάσεων από πλήρη σε μερική. Λίγοι όμως...

    Σκοτώθηκε ντελιβεράς σε τροχαίο (εικόνες, βίντεο)

    Θρήνος επικρατεί στη Χαλκίδα για τον τραγικό τρόπο που ένας νεαρός έχασε τη ζωή του σε τροχαίο...

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

    Μαλαματίνα: Απέλυσε τους προέδρους δύο Σωματείων – Διαμαρτυρία αύριο στο υπ. Εργασίας από το ΠΑΜΕ

    Απέλυσε δυο συνδικαλιστές που πρωτοστατούν στον αγώνα κατά των απολύσεων η εργοδοσία στη «Μαλαματίνα». Συγκεκριμένα, απέλυσε τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων της «Μαλαματίνα» και πρόεδρο...

    Ζητήματα του τουρισμού έθεσαν στον Κυρ. Μητσοτάκη εργαζόμενοι του κλάδου

    Ο κ. Μητσοτάκης άκουσε με προσοχή τα αιτήματα που του έθεσαν, ενώ τους διαβεβαίωσε ότι θα έχει συνάντηση μαζί τους στην Αθήνα το επόμενο...

    Πότε και πώς «επιτρέπεται» η μετατροπή από πλήρη σε μερική απασχόληση

    «Δημοφιλής» τακτική έχει γίνει, κατά τα στατιστικά, η διαδικασία μετατροπής συμβάσεων από πλήρη σε μερική. Λίγοι όμως γνωρίζουν (πόσω μάλλον οι εργαζόμενοι) ότι υπάρχουν...